Dom Pérignon 2009 v dárkové krabičce, 0,75l
Popis
Rok 2009 byl převážně teplým rokem, kdy byla vyrobena poměrně bohatá vína, takže jejich uvedení na trh bylo rychlejší, než u šampaňských z chladnějšího roku 2008, uvedl Niccoló Ragazzoni, Senior Brand Manager DomPérignon. Rok 2009 započal pro tuto vintage v nepříznivých podmínkách, které ji po nějaký čas provázely. Tvrdou zimu vystřídalo mírné a deštivé jaro. Kvetení révy bylo složité a doprovázené silnou hrozbou napadení plísní. A vzhledem k červencovým bouřkám představovalo zdraví hroznů veliké obavy. Srpen byl však dokonalý. Počasí bylo nepřetržitě horké a suché, a to bez přestávky do začátku sklizně, až na jedinou nešťastnou vyjimku 4. září, kdy Hautvillers, Verzenay a Chouilly zasáhly mrazíky. 12. září sběr započal v ideálních podmínkách. Ovoce bylo nádherně vyzrálé a v dokonalém zdravotním stavu.
Aroma: Tóny kvajávy a kůry štiplavého zeleného grepfruitu se mísí s peckovitým ovocem, bílou broskví a nektarinkou. Víno se postupně otevírá a objevují se tóny vanilkového dřeva a hřejivé tóny zlehka opečené briošky. Chuť: Chuť ovoce je majestátní: zralá, masitá a hluboká. Vedle bohatosti a jisté smyslnosti převažuje silný dojem konzistence. Různé pocity - hedvábnost, slanost, šťavnatost, hořkost, mineralita - se vzájemně propojují a dlouze přetrvávají.
Barva vína | Bílé víno |
Země původu | Francie |
Vinařská oblast | Champagne |
Objem lahve | 0,75 l |
Obsah alkoholu | 12,5 % |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat články. Prosím přihlaste se nebo registrujte.
Snad každý milovník sektů a šumivých vín zná značku luxusního šampaňského Dom Pérignon. Když otec Pierre Pérignon v roce 1668 převzal funkci sklepmistra v benediktinském opatství Hautvillers, jeho závazným slibem bylo "vyrobit nejlepší víno na světě".
Na to, že mladému mnichovi bylo pouhých 30 let, bylo zapotřebí vizionářského ducha a výjimečné odvahy, aby si splnil tak vysoké cíle. Ačkoli bylo toto předsevzetí odvážné a ambiciózní, zestárlo stejně elegantně jako samotný šumivý elixír, o němž tenkrát hovořil. Dnes je šampaňské Dom Pérignon obecně uznáváno jako jedno z nejlepších na světě.
Tento symbol luxusu byl poprvé uveden v roce 1921 a darován rodině Moëtů během svatby Champagne Mercier. Do komerčního prodeje však bylo uvolněno až v roce 1936, kdy společnost Simon Bros & Co objednala prvních 300 lahví. Vzbudilo dostatečnou pozornost, takže dalších sto lahví bylo odesláno do Spojených států a zbytek byl již historií.
Jak již bylo zmíněno, Dom Perignon se stal symbolem luxusu a dobrého života a často se vybírá jako nápoj při velkých událostech a oslavách. Vytvořil zlatý standard pro šampaňské, což je působivý výkon. Zatímco jiná vína jsou uváděna na trh po zrání nejméně 3 roky, Dom Perignon se odlišuje tím, že jeho šampaňské zraje nejméně 9 let před uvedením na veřejný trh.
Tento šumivý skvost máte nyní možnost zakoupit i na našem e-shopu. Už samotné láhve působí dostatečně honosně. Součástí naší nabídky jsou různá dárková balení a limitovaná edice věnovaná zpěvačce Lady Gaga.